• 1401/12/21 - 10:30
  • تعداد بازدید : 354
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی خبر داد:

افزایش 15 درصدی تناژ تخم مرغ خوراکی وارده به شهرستان دشتی نسبت به سال گذشته

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی : تناژ تخم مرغ خوراکی وارده به شهرستان از 523 تن در سال 1400 با افزایش 15 درصدی به تناژ 605 تن رسیده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، احمد ایزدی در گفتگویی اظهار داشت: بر اساس بررسی سامانه قرنطینه و مقایسه 12ماهه سال 1401 با مدت مشابه در سال 1400 ، مشخص شد که با افزایش  15 درصدی تناژ تخم مرغ خوراکی وارده به شهرستان دشتی همراه بوده ایم .

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی عنوان کرد: در ابتدای سال 1401 برنامه ریزی  این اداره در تامین تخم مرغ خوراکی بهداشتی سفره ها ، ابتدا با توجه به میزان مناسب تخم خوراکی وارده در سال 1400 ، حفظ شرایط موجود سال گذشته بوده است که مواردی که امکان دارد شرایط عرضه غیر بهداشتی را مهیا نماید کاملا بررسی و کارشناسی شده و تلاش شد که شرایط بهتری مهیا شود.

  

وی افزود : اقدامات انجام شده در راستای به حداقل رساندن پتانسیل عرضه خارج از سیستم بهداشتی و نظارتی و برطرف کردن موانع موجود در راه  تامین و تضمین تخم مرغ خوراکی بهداشتی سفره های شهروندان با تلاش اداره نظارت این شهرستان و مطرح کردن اهمیت موضوع در جلسات مربوطه در سطح شهرستان در راستای همسویی ادارات و نهاد ها با برنامه های دامپزشکی موثر واقع شد و هم اکنون شاهد آن هستیم که تناژ تخم مرغ خوراکی وارده به شهرستان از 523 تن در سال 1400 با افزایش 15 درصدی به تناژ 605 تن رسیده است .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی تاکید کرد: در سال 1400 و 1401 با پیگیری انجام شده 2 سردخانه نگهداری تخم مرغ در شهرستان راه اندازی شده است که با قابلیت ذخیره تخم مرغ در مدت زمان طولانی تری نسبت به گذشته در افزایش تناز تخم مرغ خوراکی دارای گواهی بهداشتی - قرنطینه ای وارده به دشتی نقش پر رنگی را ایفا نموده است .

ایزدی اشاره کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و تلاش بیش از پیش و به حداقل رساندن شرایط عرضه غیر بهداشی و با توجه به پتانسیل های موجود و شرایط پیش رو ، گام های موثر تری در تامین تخم مرغ خوراکی دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه ای بردارد  .

این مقام مسئول از شهروندان درخواست کرد: با خرید از مراکز مجاز عرضه فرآورده های خام دامی تحت نظارت ارگان های نظارتی – بهداشتی و عدم خرید از مراکز غیر مجاز  ، دامپزشکی را راه رسیدن به اهداف نظارتی و بهداشتی مساعدت نمایند .

  • گروه خبری : اخبار شهرستان,دشتی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 298372
کلمات کلیدی
admin عبدالرضا کللی

admin عبدالرضا کللی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه