• 1401/05/12 - 07:10
  • تعداد بازدید : 366
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر خبر داد:

اکیپ‌های نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در استان بوشهر تشکیل شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر از تشکیل 34 اکیپ‌ نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ، دکتر محمدرضا عباسی در گفت‌وگویی اظهار داشت: دامپزشکی استان با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی وشرعی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آمادگی خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌های گرامی را دارد.

وی ادامه داد: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی برای حضور در سراسر استان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.

دکتر عباسی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌های دام در سراسر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خدماترسانی به عموم مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: این تیم‌ها در قالب 11 اکیپ ثابت، 23 اکیپ سیار، 11 دامپزشک، 31 بازرس نظارت بهداشتی و 10 ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور خواهند داشت.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

عباسی تأکید کرد: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دورهگرد و یا دلالان دام جداً خودداری کنند و دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو  از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه 1512 دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 288965
کلمات کلیدی
admin عبدالرضا کللی

admin عبدالرضا کللی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه