• 1401/08/14 - 07:51
  • تعداد بازدید : 431
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تولید مرغ در استان بوشهر به ۲۸ میلیون قطعه رسید

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با اشاره به اینکه سال قبل ۲۴ میلیون قطعه مرغ در استان تولید شد گفت: در سال جاری تاکنون ۲۸ میلیون قطعه مرغ در ۲۱۱ واحد مرغداری صنعتی استان تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ، دکتر مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر مهار و پیگیری از بیماری‌های دام و طیور را از مأموریت‌های مهم دامپزشکی دانست و اظهار داشت: در راستای مهار بیماری مشترک انسان و دام اقدامات مهم و موثر انجام شده و بر اساس آمارها از هر 100 هزار نفر جمعیت استان 2.3 نفر درگیر بیماری مشترک دام هستند که این رقم در میانگین کشوری 20 نفر ثبت شده است.

وی مهار بیماری آنفلوآنزا در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فصل پاییز معمولاً با سرد شدن مناطق شمالی کشور از جمله سیبری مهاجرت پرندگان به نقاط خوش و آب و هوا از جمله استان بوشهر آغاز می‌شود که برای مهار بیماری آنفلوآنزا پرندگان اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با اشاره به اینکه سال گذشته 3 میلیون و 190 هزار نوبت سر دام در استان واکسینه شدند تصریح کرد: امسال تاکنون برای واکسینه شدن دام و طیور اقدامات موثر انجام شده و در این راستا جمعیت دامی و طیور استان واکسیناسیون شدند.

بحرانی با بیان اینکه طیور و مرغداری‌های سنتی و بومی رایگان واکسیناسیون می‌شوند خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مرغداری استان بوشهر امسال افزایش یافته است و از 207 مرغداری، امسال به 211 واحد رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت یک واحد مرغ تخم‌گذار با 40 هزار قطعه در استان بوشهر بیان کرد: اکنون یک واحد مرغ مادر با ظرفیت 20 هزار مرغ فعال است و تعداد طیور بومی و محلی در استان بوشهر از 350 هزار قطعه به 400 هزار قطعه رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه سال قبل 24 میلیون قطعه مرغ در استان تولید شد گفت: در  سال جاری تاکنون 28 میلیون قطعه مرغ در 211 واحد مرغداری صنعتی استان بوشهر تولید شده است.

بحرانی از تولید 4.6 میلیون قطعه جوجه یک روزه در استان خبر داد و تصریح کرد: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر در سال جاری تاکنون 10 میلیون و 626 هزار قطعه ثبت شده است.

وی از اجرا کار جهادی در واکسیناسیون واحدهای دامی و مرغداری‌ها در نقاط محروم و روستاهای دور افتاده خبر داد و بیان کرد: جهاد دامپزشکی در یکسال اخیر در استان بوشهر شکل گرفته و در این راستا توجه ویژه به روستاها و نقاط دور افتاده در واکسیناسیون دام و طیور به صورت رایگان شده است.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 292056
کلمات کلیدی
admin عبدالرضا کللی

admin عبدالرضا کللی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه