• 1402/10/19 - 08:28
  • تعداد بازدید : 210
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل دامپزشکی بوشهر خبر داد؛

نظارت بهداشتی-قرنطینه‌ای بر 34 هزار تن نهاده دامی در 9 اخیر

دیرکل دامپزشکی استان بوشهر از انجام نظارت بهداشتی- قرنطینه‌ای بر بیش از 34 هزار تن نهاده دامی طی 9 ماه سال جاری در استان خبر داد.

دکتر مهدی تنگستانی مکان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی بازدید و نظارت‌های بهداشتی-قرنطینه‌ای بر نهاده‌های دامی جهت مصرف مرغداری‌ها و کارخانه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان و دامداری‌ها، بر یک هزار و 843 محموله‌های نهاده‌های دامی به وزن  34 هزار و 372 تن نظارت‌های لازم توسط دامپزشکی استان در تمامی شهرستان‌ها انجام شد.
 
وی افزود: در این نظارت‌های قرنطینه‌ای، محصولات از نظر ویژگی‌های ظاهری (ارگانولپتیک)، شرایط بهداشتی تطابق محصول با گواهی بهداشتی صادره، انجام نمونه برداری در صورت لزوم، مورد توجه قرار می‌گیرند و پس از تأیید همه شرایط و ضوابط بهداشتی-قرنطینه‌ای، اجازه بارگیری، تخلیه و مصرف محصول داده می‌شود.
 
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: تمامی خودروهای حمل نهاده‌های دامی تحت نظارت دامپزشکی هستند و برای هر کدام کد رهگیری بهداشتی صادر می‌شود و برای هر محصول حمل شده، گواهی بهداشتی حمل در سامانه یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی صادر و پس از حمل بهداشتی محصول، محموله توسط دامپزشکان مرغداری‌ها، کارخانه‌های خوراک و مرغداری‌ها بازدید شده و در صورت وجود شرایط بهداشتی، اجازه تخلیه و مصرف داده می‌شود.
  • گروه خبری : اخبار شهرستان,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 313347
کلمات کلیدی
admin عبدالرضا کللی

admin عبدالرضا کللی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه