• 1402/08/23 - 13:43
  • تعداد بازدید : 279
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

هشدار شبکه دامپزشکی کنگان در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

جلسه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری شهرستان کنگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، دکتر برهان مال الهی رئیس شبکه دامپزشکی کنگان در پایان جلسه ستاد آنفلوآنزای شهرستان در گفتگویی ضمن اعلام حمایت های ویژه فرماندار کنگان از برنامه های دامپزشکی در پیشگی ی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری مشترک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مرغداران توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و در واحدهای تولیدی اجرا کنند.
 
وی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بیماری های واگیردار و مشترک بین انسان و طیور است که با شروع ناگهانی تلفات و انتشار وسیع در گله پرندگان، کاهش مصرف دان، افت شدید و ناگهانی تولید تخم مرغ و سیاه شدن تاج و ساق پای پرندگان و لرزش سر و گردن در طیور بروز می کند.
 
دکتر مال الهی توصیه کرد: مرغداران در خصوص رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای، کنترل عبور و مرور به محل پرورش طیور، اجرای قوانین بهداشتی توسط کارگران، حفظ بهداشت اماکن پرورش طیور و رعایت شرایط عقیم سازی کود اقدامات لازم را انجام دهند.
 
وی همچنین از شهروندان درخواست کرد، فقط محصولات طیور مورد تایید سازمان دامپزشکی را خریداری و از خرید گوشت مرغ و تخم مرغ بدون هویت و یا فاقد مجوز از دامپزشکی خودداری کنند.
  • گروه خبری : اخبار شهرستان,کنگان,اخبار اسلایدر,هشدارهای بهداشتی
  • کد خبر : 310518
کلمات کلیدی
admin عبدالرضا کللی

admin عبدالرضا کللی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه