• 1401/02/11 - 08:56
  • تعداد بازدید : 313
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در فروردین ماه 1401

۱۷۰۰ تن انواع آبزیان از استان بوشهر صادر شد

مدیر کل دامپزشکی بوشهر گفت: طی فروردین ماه امسال گواهی‌های لازم برای صادرات هزار و ۷۵۸ تن انواع آبزیان صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ، دکتر مرتضی بحرانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دامپزشکی استان بوشهر به منظور ارائه خدمت در حوزه سلامت و حمایت و پشتیبانی از تولید پایدار تلاش گسترده‌ای داشته و در این راستا موانع را رفع می‌کند.

وی نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور گواهی به کشورهای مقصد را از مأموریت‌های دامپزشکی عنوان و اضافه کرد: طی فروردین‌ماه امسال برای صادرات هزار و ۷۵۸ تن انواع آبزیان به مقصد کشورهای مالزی، امارات، چین، عمان، قطر، روسیه، لبنان، ترکیه، اسپانیا، ویتنام اقدامات لازم انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه واکسیناسیون دام بومی و صنعتی افزود: بیش از ۲۱۶ هزار رأس بر علیه بیماری‌های استراتژیک و ۴۸ هزار و ۵۳۰ رأس بر علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در فروردین امسال نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان به تعداد بیش از یک میلیون و ۴۶۷ هزار قطعه طیور صنعتی و نظارت بر کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد ۳۵۹۹ رأس دام کشتاری سبک و سنگین انجام شد.

دکتر بحرانی تاکید کرد: در طرح نوروزی و رمضان امسال ۱۶ هزار و ۴۹۸ مورد نظارت بهداشتی و بازدید توسط اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اجرا شده است.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان,همایش
  • کد خبر : 285633
کلمات کلیدی
admin عبدالرضا کللی

admin عبدالرضا کللی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه